Grænseoverskridende vedvarende energi

Tredje konference om fremtidens vedvarende energi i grænseområdet

Det er tredje år i træk, at forenede kræfter på tværs af den dansk-tyske grænse er værter for en international konference om energi og klimaneutralitet. I år afholdes konferencen 100% Renewable Energy i Flensborg d. 4.-5. oktober. På Hochschule Flensburg er man stolte over at kunne præsentere forskere fra både Tyskland og Danmark på konferencen og med finansiel støtte fra både regionen og på tværs af grænsen.

Den ansvarlige videnskabelige koordinator for konferencen, Professor Dr. Ilja Tuschy, understreger vigtigheden af konferencen.
-På konferencen oplever vi en aktiv udveksling af meninger og viden på tværs af geografiske og sociale grænser samt videnskabelige discipliner. Det er her vi udpeger løsninger for morgendagens energiforsyning, siger Dr. Tuschy.

Konferencen koordineres som del af en serie, og det sker i fællesskab af de tre universiteter Hochschule Flensburg, Europa Universität Flensburg og Mads Clausen Instituttet, SDU. I år modtager konferencen ydermere støtte af Furgy Clean Innovation-projektet.

Find programmet for konferencen og tilmeld dig her: www.100RE-conference.org. Tilmelding er muligt indtil 26. september 2016.

Foto: De ser frem til en fortrinlig conference ( fra venstre) - Prof. Dr. Ilja Tuschy, videnskabelig koordinator, Dr. Katharina Rubahn (SDU), Lars Kaiser, Energikonsulent ved Industrie- und Handelskammer Flensburg, Prof. Dr. Holger Watter, rektor for University of Applied Science Flensburg, Stefan Sievers, CEO for Gesellschaft für Energie und Klimaschutz Schleswig-Holstein, Olaf Küter, leder af Kompetenzcenters Erneuerbare Energien der Nospa, Thomas Menke, bestyrelsesformand for Nospa and Burkhard Lauritzen.

Redaktionen afsluttet: 22.09.2016