Skip to main content

Bog: Global Marketing - En global bestseller

Lektor Svend Hollensen fra SDU Sønderborg har netop udgivet 8. udgave af sin bog 'Global Marketing', som er solgt over hele verden i over 150.000 eksemplarer.

Global Marketing - En global succes

Lektor ved SDU Sønderborg, Svend Hollensen, har netop udgivet 8. udgave af sin bog 'Global Marketing'. Bogen udgives af det amerikanske forlag Pearson, og den er solgt i over 150.000 eksemplarer på verdensplan. Det er den førende lærebog inden for sit område på det europæiske og det asiatiske marked, og den udkom første gang i 1998.

Bogen fokuserer på, hvordan man som international virksomhed markedsfører produkter på forskellige markeder. Er det for eksempel nødvendigt at tilpasse sine produkter, eller kan man sælge de samme varer i Indien, Spanien og Danmark uden tilpasninger? Bogen er krydret med cases fra danske såvel som udenlandske virksomheder, som illustrerer teorien i praksis.

Du kan læse mere om Svend Hollensen her ...

I forbindelse med udgivelsen har Jyske Vestkysten den 27. januar 2020 bragt artiklen 'SDU-lektorens bog er både bandlyst og en bestseller i mange lande', som du kan læse, hvis du har abonnement på avisen.


Redaktionen afsluttet: 27.01.2020