Europaminister og regionrådsformand i samtale på SDU Kolding

Europaminister Sabine Sütterlin-Waack fra Slesvig-Holsten og regionsrådsformand Stephanie Lose mødtes på SDU i Kolding til en snak om samarbejder mellem Danmark og Tyskland.

Fredag den 22. juni 2018 var rektorsekretaiatet og SDU Kolding vært ved et møde mellem europaminister Sabine Sütterlin-Waack fra Slesvig-Holsten og regionsrådsformand i Region Syddanmark, Stephanie Lose.

Mødet startede med en præsentation af SDU generelt og Campus Kolding specifikt ved prorektor Bjarne G. Sørensen.

Han blev efterfulgt af  afdelingsleder Stefan Knudsen fra SDU’s internationale kontor, der fortalte om SDU’s dansk-tyske samarbejde på studentersiden.

Herefter fortalte institutleder ved IER, Ann Højbjerg Clarke og specialkonsulent Lone Toftild om tre konkrete samarbejder mellem Danmark og Tyskland i form af tre Interreg-projekter, som instituttet i øjeblikket er involveret i:

Afslutningsvist diskuterede mødedeltagerne nogle af de fordele og ulemper, der er ved at være involveret i Interreg-projekter.

Efter oplæg og diskussion holdt Stephanie Lose og Sabine Sütterlin-Waack et afsluttende møde på tomandshånd.

Redaktionen afsluttet: 22.06.2018