E-sundhedsobservatoriet 2020

E-sundhedsobservatoriets årskonference afholdes på Hotel Nyborg Strand den 7. og 8. oktober 2020.

E-sundhedsobservatoriet er en national konference, hvor sundhedsvæsenets it-aktører mødes, og den har været afholdt siden 1999. Konferencen har et særligt fokus på udvikling og drift af e-sundhed og har gennem de sidste 21 år udviklet en platform, hvor planlæggere, praktikere og klinikere mødes over 2 dage for at lære om det nye, der rør sig e-sundhedsmiljøet, nationalt såvel som internationalt.

E-sundhedsobservatoriet drives af forskere fra Aalborg Universitet og Syddansk Universitet og planlægningen foregår i tæt samarbejde med rådgivningsgruppen, som er sammensat af repræsentanter fra e-sundhedsområdet.

Årets overordnede tema

The Big Picture: Bevægelsen fra et lokationsbaseret sundhedsvæsen til netværksbaseret e-sundhedsvæsen

Baner digitaliseringen vejen til en radikalt ændret balancering af en borgernær og en hospitalsdomineret struktur – det proaktive kontra det behandlingstunge – eller fastlåser det udviklingen gennem konsolidering af de eksisterende siloer?

Læs mere om konferencen her.

SDU Sundhedsteknologi Syddansk Universitet

• Campusvej 55