Forskning

  • Spiludvikling og spildesign – både som underholdning og til læring. Vi undersøger hvordan man gennem spil kan blive klogere på hinanden og sig selv, og hvordan spil og gamification har indflydelse på den måde vi bruger teknologi i vores hverdag.
  • Interaktive teknologier – med udgangspunkt i robotteknologien udvikler og undersøger vi fysiske interfaces til interaktion mellem menneske og teknologi – både human computer interaction og human robot interaction. Vi arbejder med dette både inden for læring, træning, genoptræning, sundhed og til underholdning.
  • Computational thinking – Vi undersøger hvordan man kan gøre det lettere for mennesker at konfigurere og programmere teknologi og bringer det vi udvikler i spil i både skoler, erhverv og hjemmet
  • Teknologiforståelse og STEM – Vi undersøger børn og unges forståelse af teknologi i en naturvidenskabelig kontekst og udvikler værktøjer, der giver dem muligheden for at tage skridtet fra at være forbruger til både at kunne være kreativ og skabende med teknologi, og giver dem også værktøjer til bedre at kunne analysere de teknologier vi anvender i vores dagligdag.
  • VR og AR – Vi kigger på hvordan disse teknologier kan hjælpe os med at dykke ned i simulationer for at træne vores interaktion med den virkelige og/eller digitale verden. VR og AR bruges både til at skabe underholdende oplevelser og nyskabende læringsmiljøer.