Skip to main content
DA / EN

Tidsskriftartikler

Forskning

 

Læring med peer feedback og supervision på videooptagelser: hvad får de studerende ud af video i undervisningen?
Lauridsen, H. H., Toftgård, R. C. & Nørgaard, C
Læring og Medier (LOM). 10, 16, s. 1-35. 2016

 

Hvordan skabes et læringsdesign, der motiverer og engagerer deltagerne i et online kompetenceudviklingsforløb?
Christensen, I-M. F., Kjær, C., Lüders, B., Apollo, J. & Hansen, P. S. 
Læring og Medier (LOM). 16, 35 s. 2016

 

Dokumentation af undervisningskompetencer: Om brugen af portfolio i og udenfor adjunktuddannelserne
Christiansen, F. V. & Troelsen, R.
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 11, 21, s. 44-56. 2016

 

 MOOC Design – Dissemination to the Masses or Facilitation of Social Learning and a Deep Approach to Learning?
Christensen, I-M. F., Dam Laursen, M., Bøggild, J. & Thomsen, T. B. 
Læring og Medier (LOM), 16, 2016

 

At synliggøre, hvordan læring er blevet gjort mulig
Troelsen, Rie
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Vol. 11, Nr. 20, s. 3-4, 2016. 

 

Situationspraktik - mellem universitet og praksis
Skøtt, B. & Troelsen, R.
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Vol. 11, Nr. 21, s. 230-239, 2016

 

Stilladsering i praksis - mellem ramme og læringsfællesskab
Bom, Anna Klara & Troelsen, Rie 
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 2016.  

 

Interdisciplinære universitetsuddannelser: Hvordan sikres sammenhængskraften?
Troelsen, Rie; Zeuner, Lilli & Jensen, Anne 
UNIPED (Tromsø), Vol. 1, s. 75-91. 2015.  

 

Med tvivlen som følgesvend: En analyse af omfang af og kilder til studietvivl blandt studerende
Hermann, Kim Jesper; Troelsen, Rie & Bager-Elsborg, Anna
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Vol. 10, Nr. 19, s. 56-71. 2015. 

 

Is Drop-out from University Dependent on National Culture and Policy?: The Case of Denmark
Troelsen, Rie & Laursen, Per Fibæk
European Journal of Education, Vol. 49, Nr. 4, s. 484-496. 2014.  

 

Når design af færdighedstræning er udgangspunkt for design af et færdighedslaboratorium i klinisk biomekanik
Nørgaard, Cita; Lauridsen, Henrik Hein & Bech, Søren
Læring og Medier (LOM), Vol. 7, Nr. 12, s. 1-30. 2014.  

 

Program specific admission testing and dropout for sports science students: a prospective cohort study
O'Neill, Lotte Dyhrberg; Christensen, Mette Krogh; Vonsild, Maria Cecilie & Wallstedt, Birgitta
Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, 2014.  

 

Når uddannelsessystemet skal rumme de mange og de særlige: - en midlertidig status på og diskussion af den særlige optagelsesprocedure i kvote 2 på Syddansk Universitet
Vonsild, Maria Cecilie & Wallstedt, Birgitta
Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Årg. 8, nr. 14, 2013.  

 

Kvote 2 optagelse og akademiske præstationer: Hvor stor betydning har det adgangsgivende eksamenssnit?
O'Neill, Lotte Dyhrberg; Vonsild, Maria Cecilie & Wallstedt, Birgitta
Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Årg. 8, Nr. 14, 2013.

 

Admission criteria and diversity in medical school
O'neill, Lotte Dyhrberg; Vonsild, Maria Cecilie; Wallstedt, Birgitta & Dornan, Timothy
Medical Education, 2013.

 

Optagelsesprøver på medicinstudiet
O'Neill, Lotte Dyhrberg; Wallstedt, Birgitta; Hartvigsen, Jan & Eika, Berit
Ugeskrift for Læger, vol. 174, Nr. 9, s. 560-562, 2012.

 

Fællesskab eller individualitet - Om forskning, undervisning og samarbejde i et interdisciplinært universitetsmiljø
Jensen, Anne; Troelsen, Rie & Zeuner, Lilli
Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Vol. 7, Nr. 13, s. 96-105, 2012.

 

Medical school dropout - Testing at admission versus selection by highest grades as predictors
O'Neill, Lotte; Hartvigsen, Jan; Wallstedt, Birgitta; Korsholm, Lars & Eika, Berit
Medical Education, Vol. 45, Nr. 11, s. 1111-1120, 01.11.2011.

 

Factors associated with dropout in medical education: A literature review
O'Neill, Lotte Dyhrberg; Wallsted, Birgitta; Eika, Berit & Hartvigsen, Jan
Medical Education, Vol. 45, Nr. 5, s. 440-54, 01.05.2011.

 

Frafald på de videregående uddannelser - Hvad ved vi om årsagerne?
Troelsen, Rie
DUT: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Vol. 6, Nr. 10, s. 37-44, 2011.

 

Valuing Tourism Education 2.0
Hjalager, Anne-Mette: Liburd, Janne J. & Christensen, Inger-Marie F.
Journal of Teaching in Travel & Tourism, Vol. 11, Nr. 1, s. 1-24. 2011.

 

INNOTOUR.COM - En international WEB 2.0 platform for turismeundervisning
Hjalager, Anne-Mette; Liburd, Janne J. & Christensen, Inger-Marie F.
LOM: Læring og Medier, Vol. 3, Nr. 6, 2011.

 

Teaching acid/base physiology in the laboratory
Friis, Ulla G.; Plovsing, Ronni; Hansen, Klaus; Laursen, Bent G. & Wallstedt, Birgitta
Advances in Physiology Education, Vol. 34, Nr. 4, s. 233-8, 01.12.2010.

 

Interview med avatar Gunhild Soderstrom: Podcast af en varighed 17:38
Grund, Cynthia M. & Christensen, Inger-Marie F.
LOM: Læring og Medier, Nr. 3, 01.11.2009

 

Anvendelse af webkonference på Syddansk Universitet: Erfaringer fra 3 pilotprojekter
Kjær, Christopher; Christensen, Inger-Marie F.; Blok, Rasmus & Petersen, Lise
LOM: Læring og Medier, Vol. 2, Nr. 2, s. 1-29, 2009.

 

Language is not Enough: Knowledge Perspectives on Work-Based Learning in Global Organisations
Dohn, Nina Bonnerup & Kjær, Christopher
Hermes - Journal of Language and Communication Studies, Vol. 43, s. 137-161, 2009.

 

Generalizability of a composite student selection procedure at a university-based chiropractic program
O'Neill, Lotte D.; Korsholm, Lars; Wallstedt, Birgitta; Eika, Berit & Hartvigsen, Jan
Journal of Chiropractic Education, Vol. 23, nr. 1, s. 8-16, 01.01.2009.

 

Generalisability of a composite student selection programme
O'Neill, Lotte D.; Korsholm, Lars; Wallstedt, Birgitta; Eika, Berit & Hartvigsen, Jan
Medical Education, Vol. 43, Nr. 1, s. 58-65, 01.01.2009.

 

Formidling

 

Hvordan udvikles eksamensformer?
Troelsen, Rie & Dohn, Nina Bonderup
Cepra-striben, Vol. 16, s. 6-13, 2014. 

 

Digitalisering af færdighedstræning og laboratorieøvelser
Nørgaard, Cita; Dahl, Mads R. & Fridorff-Jens, Peter K. 
Læring og Medier (LOM), Vol. 12, s. 1-5. 2014. 

 

At fortælle til andre er at fortælle sig selv: Om fællesskabet som udviklingsredskab
Troelsen, Rie
Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Vol. 8, Nr. 14, s. 1-2, 04.03.2013.

 

E-læring er kommet for at blive: På Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet (SUND) ser vi e-læringsfaciliteter, som en mulighed for at gøre undervisningen nutidig og interessant for både studerende og undervisere anno 2013. Vi er dog slet ikke i mål og har brug for de studerendes hjælp til at blive endnu bedre
Nørgaard, Cita
Sund & hed, Vol. 1, 2013.  

 

Den gode supervisor reflekterer
Troelsen, Rie
Kiropraktoren, Nr. 3, s. 24-26, 2012.

 

Turen går til Second Life: Tips til dig, der planlægger et besøg til den virtuelle verden
Christensen, Inger-Marie F.
LOM: Læring og Medier, Nr. 3, 2009.

Sidst opdateret: 09.05.2019