Arrangement om verdensmålene

Kristian Jensen stiller skarpt på FN’s verdensmål på SAMF

Mød Kristian Jensen den 9. december, hvor han holder et inspirationsoplæg om verdensmålene.

Hvorfor skal vi interessere os for FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling? Hvilken forskel kan vi gøre som studerende og medarbejdere i vores studie- og arbejdsliv på SDU? Og hvordan kan vi gribe arbejdet med de 17 verdensmål an?

De spørgsmål er omdrejningspunktet, når Kristian Jensen (V) kommer til SDU og holder oplæg for studerende og medarbejdere på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Og Kristian Jensen ved om nogen, hvad verdensmålene handler om og er sat i verden for. Som udenrigsminister var han nemlig ansvarlig for den danske forhandling, da FN’s Verdensmål blev vedtaget i 2015, og i dag er han formand for Folketingets tværpolitiske netværk for verdensmålene.

Arrangementet foregår mandag den 9. december 2019 kl. 14.00-15.00 på SDU i Odense, auditorium O100.

Alle er velkomne, og tilmelding er ikke nødvendig.

Det vil også være muligt at følge med via livestreaming på fakultetets facebookside.

14.00-14.15 - Ankomst og networking
14.15-14.45 - Oplæg v. Kristian Jensen på engelsk
14.45-15.00  - Spørgsmål fra salen

Kronik om SDU's engagement i FN's verdensmål

Fik du læst kronikken "Kritikken af SDU's brug af verdensmålene er unuanceret" af dekan Jens Ringsmose og prodekan Sten Rynning? Kronikken, der blev bragt på Altinget den 12. november, kan læses her.

Vores Verdensmål

SDU's arbejde med verdensmålene sker med udgangspunkt i den frie forskning og uddannelse.

Redaktionen afsluttet: 27.11.2019