Postersession 2015 – flere posters og masser af gæster

De naturvidenskabelige førsteårsstuderende præsenterede deres forskningsprojekter på Campustorvet og markerede dermed et veloverstået førsteår på deres uddannelse.

Fakultetets nye dekan, Martin Zachariasen, havde travlt med at se de mange posters sammen med sin meddommer, adjunkt Jane Ebsen Morthorst fra Biologisk Institut.

De glade vindere af publikumsprisen ved Postersession 2015.

Fredag eftermiddag, 12. juni 2015, sydede Campustorvet af aktivitet, da cirka 400 førsteårsstuderendes projekter blev præsenteret for studerende, familie og venner – og ikke mindst de to juryer bestående af forskere fra alle fakultetets institutter.

Anført af dekan Martin Zachariasen fik jurymedlemmerne studeret de mange spændende projekter, og der blev forklaret og fortalt, så ingen kunne være i tvivl om, at det var resultaterne af mange timer og ugers hårdt arbejde, der kulminerede ved fremvisningen af de i alt 95 posters – hvilket er 12 projekter mere end i 2014.

Stemningen var høj, og mens dommerne kæmpede sig gennem menneskehavet, blev der serveret is og udfyldt stemmesedler, hvor alle havde mulighed for at stemme på deres favorit til årets publikumspris.

Efter votering og stemmeoptælling kunne studieleder Finn Kirpekar præsentere dagens stolte vindere, der modtog deres diplomer og publikums velfortjente hyldest i de tre kategorier: videnskabsprisen, innovationsprisen og publikumsprisen.

Tilbage står så kun én eksamen, før de mange studerende kan gå på en sikkert tiltrængt sommerferie.

Vindere af Postersession 2015

Videnskabsprisen
Poster nr. 64: Plastic – A hazard to the marine environment

• Jens Kobæk Eg Larsen
  • Jakob Bang Rønning
  • Viktor Hundtofte Mebus

Vejleder: Claudia Wiegand

Innovationsprisen
Poster nr. 17: DNA teknologi – kan der laves noget meningsfuldt med to uger i laboratoriet?

• Andreas Fønss Møller
  • Brian Kenn Baltzar
  • Monica Kieu Mi Thi Nguyen
  • Pernille Vigsø Rasmussen