International anerkendelse til bog af SDU-forsker

En bog om iltens historie på Jorden har modtaget en international pris.

Professor Don Canfield fra Nordic Center for Earth Evolution på Syddansk Universitet udgav i starten af 2014 Oxygen - A Four Billion Year History, en videnskabelig, men også letlæselig bog om iltens flere milliarder år lange historie på Jorden.

Allerede ved udgivelsen fik nogen mange rosende omtaler, eksempelvis i det populærvidenskabelige tidsskrift Scientific American. Nu har det videnskabelige tidsskrift Nature udpeget"Oxygen" som en af de 20 bedste bøger udgivet i 2014, ligesom bogen også er blevet udvalgt til at modtage ASLI Choice Award 2014.

ASLI Choice Award uddeles en gang om året af Atmospheric Science Librarians International, en forening, der promoverer atmosfærisk videnskabelig forskning og uddannelse. Begrundelsen for tildelingen af prisen til Don Canfield er blandt andet, at bogen er veldokumenteret, lettilgængelig og interessant.

Canfield, DE 2014, Oxygen - A Four Billion Year History. Princeton University Press.

Don Canfield er professor og centerleder ved Nordic Center for Earth Evolution (NordCEE), der forsker i livets udvikling på Jorden.

Redaktionen afsluttet: 15.01.2015