Velbesøgt vidensfestival

Se billeder fra Forskningens Døgn, der i lørdags trak næsten 3500 besøgende til Syddansk Universitet i Odense

En "knivdræbt" gris på obduktionsbordet, flyvende droner, dansende robotter og bølgende flammer. Det var blot nogle af de ting, som man kunne opleve, da Syddansk Universitet i Odense i lørdags inviterede offentligheden indenfor i anledning af den landsdækkende vidensfestival Forskningens Døgn.

I løbet af dagen lagde cirka 3500 mennesker vejen forbi universitetet, der bød på mere end 40 gratis aktiviteter - lige fra foredrag og fremvisninger, til koncerter og hands-on aktiviteter.

Se flere billeder fra dagen.

Foto øverst: Publikum kunne blandt andet overvære obduktionen af en "knivdræbt" gris klædt ud som menneske. Retsmediciner Peter Thiis Knudsen udførte og forklarede hele processen - fra dna-prøver til undersøgelse af organer. Fotograf Kasper Andersen/SDU.

Redaktionen afsluttet: 27.04.2015