Unge fra udlandet prøver Odense af

SDU holder fredag sin første Study Try-Out i Odense

SDU har succes med at invitere udenlandske unge – især tyske – til campus i Sønderborg, hvor de i løbet af en dag får indblik i, hvordan det er at være universitetsstuderende i Sønderborg. Og nu skal succesen afprøves i Odense.

På fredag kan rektor Henrik Dam byde velkommen til Study Try-Out Odense, hvor unge fra udlandet præsenteres for universitetets uddannelser, får mulighed for at snakke med nuværende studerende og deltager i forelæsninger og workshop.

Dagen slutter med middag og rundtur i Odense Centrum, hvor deltagerne også kigger inden for i Studenterhuset, så de kan få et indtryk af det sociale liv, der venter dem, hvis de vælger at studere på SDU.

Study Try-Out Odense henvender sig både til unge, der kommer rejsende fra udlandet for at deltage, og til de udvekslingsstuderende, som i øjeblikket opholder sig på SDU og måske overvejer at tage en hel universitetsuddannelse i Odense.

Sønderborg, der har haft Study Try-Out i de seneste fem år, holder den næste den 21. februar.

Billedet er fra Sønderborgs Study Try-Out

Redaktionen afsluttet: 05.11.2014