Den nye verdensorden under forandrede magtforhold

Hvad stiller man op med konflikten i Syrien, og hvordan stabiliseres situationen i Ukraine? IntRpol sætter spørgsmålene til debat på sin årlige konference

I den seneste tid har vi set flere internationale kriser, som har stillet den vestlige verden over for et handlingsdilemma – fra situationen i Ukraine til borgerkrigen i Syrien og det iranske atomprogram. Det helt store spørgsmål er, om USA har mistet grebet om sin verdensorden, og om der er noget håb for menneskerettigheder på den internationale scene?

Emnet er til debat mandag 12. maj, når studenterforeningen IntRpol afholder sin årlige konference.
Blandt oplægsholderne er førende eksperter i Danmark inden for international politik, bl.a. Sten Rynning, der er professor ved SDU’s Center for War Studies, Georg Sørensen, professor ved Aarhus Universitet og Jakob Jørgensen, ph.d.-studerende ved Center for War Studies på Syddansk Universitet.

Politikere debatterer

Dagen afsluttes med en debat om EU’s fremtidige plads på den globale scene, hvor Anders Vistisen fra Dansk Folkeparti, Christel Schaldemose fra Socialdemokraterne og Niels Westy Munch-Holbek fra Liberal Alliance deltager.
Konferencen foregår i O100 på Campus i Odense fra kl. 10.15-15.45
Læs mere på facebook