33 søger stillingen som direktør på SDU

Ny universitetsdirektør skal være med til at realisere ny strategi og stå i spidsen for 550 administrative medarbejdere.

Syddansk Universitet skal have ny direktør, og da ansøgningsfristen til stillingen udløb den 4. august, havde 33 lagt billet ind på stillingen.

Ikke kun det høje antal ansøgninger vækker glæde hos universitetets rektor Henrik Dam:

”Det er positivt, at der har været så stor interesse for stillingen. Der er ikke alene mange ansøgere, der er også tale om et meget stærkt ansøgerfelt”, siger han.

Der er nedsat et rådgivende ansættelsesudvalg, som sammen med rektor skal udvælge, hvem af de 33 ansøgere der skal til samtale.

Efter to samtalerunder er det slutteligt SDU’s bestyrelse, der træffer den endelige beslutning om, hvem der kan sætte sig til rette i direktørstolen.

SDU’s kommende universitetsdirektør skal stå i spidsen for universitetets cirka 550 fælles-administrative medarbejdere og blandt mange andre opgaver være med til at realisere SDU’s nye strategi sammen med den øvrige universitetsledelse.

Henrik Dam håber, at direktøren kan blive udpeget i september, så vedkommende kan blive budt velkommen på sin første arbejdsdag på SDU i november.

Redaktionen afsluttet: 13.08.2014