Hovedområderne på forskningslaboratoriet AI for Learning
- Menneske-AI samskabende læringserfaringer
- AI-assisteret pædagogisk design
- Læreruddannelse
- AI-professionel uddannelse
Hvad vil vi med 'AI for Learning'
Vi vil anvende forskellige metoder til brug i forskningsaktiviteter gennem kollaborativ praksis, baseret på et pragmatisk verdensbillede. Vi går efter forskellige typer projekter relateret til forskning, udvikling, netværk og rådgivning i overensstemmelse med AI for Learnings kernefunktioner:
- At udforske forsknings- og udviklingsstrategier til at integrere AI i professionelle læringsaktiviteter
- At tilbyde efteruddannelseskurser og professionelle udviklingsprogrammer til at støtte undervisning om og med AI
- At tilbyde ressourcer til studenterprojekter inden for menneske-AI samarbejde for at berige AI-uddannelsesaktiviteter
- At facilitere netværk og fællesskabsopbygning gennem workshops, seminarer og konferencer
Vi fremhæver AI som både en epistemisk teknologi og et socio-teknisk system og trækker indsigter fra en bred vifte af interessenter, herunder lærere, studerende, uddannelsesledere, teknologiske udviklere, industriledere og beslutningstagere.
Seneste publikationer
Zhou, C., Petri, M. R. & Bhattacharyya, S. (2024). AI Literacy and Professional Development in STEM Education. In Stamatios P. (ed), AI Roles and Responsibilities in Education, Springer.Zhou, C., & Marchetti, E. (2024). Creativity and Care in Participatory Design of Social Robots. In Robophilosophy Conference 2024: Social Robots with AI: Prospects, Risks and Responsible Methods (Vol. 6). IOS Press.
Zhou, C., & Zhang, W. (2024). Computational Thinking (CT) towards Creative Action: Developing a Project-Based Instructional Taxonomy (PBIT) in AI Education. Education Sciences, 14(2), Article 134.