Skip to main content

Kreativ akademisk skrivning ved Cindie Aaen Maagaard

Dato: 18/11 - 3/12 - 17/12
Tid: TBA - 3 kursusgange af 3 timers varighed med 2-3 ugers intervaller.
Sted: Kurset afvikles digitalt via Zoom
Tilmelding: På mail til sekretær, Jeanet Dal - dal@sdu.dk
Deadline for tilmelding: inden 8. november
Ved tilmelding: Oplys dit fulde navn, mailadresse, tilhørsforhold samt
hvilket kursus, du tilmelder dig.
Papers: Forud for kurset fremsendes alle kursusdeltagerne en tekst (ca. 5-15 sider)
som deltagerne i løbet af kurset kan arbejde videre på for derved at få mulighed
for at implementere det lærte.
Teksterne sendes direkte til Cindie Aaen Maagaard - mail: cindiem@sdu.dk
Deltagere: Max. 6
ECTS: 2

 

 

Kreativ akademisk skrivning på engelsk

ved Cindie Aaen Maagaard


Kurset samlæses med Forskeruddannelsesprogrammet i Filosofi, Uddannelsesvidenskab og Medier (FFUM)

Hvordan finder man sin stemme på engelsk? Hvordan gør man det akademiske engelsk mere frit og legende uden at gøre det usagligt? Og hvilke udfordringer byder akademisk engelsk på for netop humanister? For mange ph.d.-studerende er det at skrive på engelsk en ny og sommetider udfordrende disciplin. Selvom der udbydes utallige kurser om akademisk skrivning, er disse ofte fokuseret på grammatik, og det engelske skriftsprog behandles som en teknisk disciplin. Dette kursus sætter derimod fokus på kreative værktøjer til at få en levende og daglig skriftpraksis på engelsk, så det at skrive på engelsk ikke bliver et slutresultat, men en del af det daglige arbejde. Kurset involverer et læsepensum på ca. 400 sider og konkrete øvelser. 

 

Kursusform:

3 kursusgange af 3 timers varighed med 2-3 ugers intervaller. Hver mødegang indledes med én til halvanden times forelæsning og diskussion i plenum af skriveteknikker og -praksis samt evt. en skriveøvelse. Den resterende tid diskuterer deltagerne hinandens indsendte tekster. Forud for kurset sender alle kursusdeltagerne en tekst (omtrent 5-15 sider), som deltagerne i løbet af kurset kan arbejde videre på for derved at få mulighed for at implementere det lærte.

 

 

Sidst opdateret: 07.09.2021