Udviklingsområder

Nyskabende former for publicering

Sociale medier i almindelighed
Facebook, Youtube, Twitter, Whatsapp, Instagram, Linkedin osv. er platforme som kan hjælpe forskere med at skabe opmærksomhed om deres forskning og dermed styrke deres netværk.
Vi har oplevet at både unge og ældre forskere føler sig usikre over for de sociale mediers potentiale.
Ud fra egne erfaringer og fra mange undersøgelser ved vi at sociale medier i stigende grad bliver brugt til at ”markedsføre” forskning, og at det virker. Men hvordan skal man markedsføre sin egen forskning på den slags medier på en god og seriøs måde? 

Forskningsrettede sociale medier
Mendeley, Kudos, Research Gate, Academia.edu og mange andre såkaldte sociale medier for forskere bliver ved med at prøve at tiltrække SDU-forskere. Men hvilke forskelle er der på dem? Hvad er de gode til? Hvilke bør man undgå? Hvor får man den bedste virkning, og hvordan markedsfører man sin forskning effektivt, samt på en etisk og juridisk forsvarlig måde?
Det nye forum har til formål at besvare disse og lignende spørgsmål for forskere.

 

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies