Menu

Mød manden bag 8000 metalband-logoer

Et logo er ikke bare et logo for heavy metal-bands og deres fans.

For musikere inden for den såkaldte heavy metal-genre er den visuelle identitet enormt vigtig.
Det viser et studie af metalband-logoer, som blandt andre adjunkt på Institut for Kulturvidenskaber, Vitus Vestergaard, har lavet.

- Et metalbands logo definerer så at sige bandets identitet. Via logoet signalerer bandet, om det eksempelvis spiller trash metal eller death metal. For folk, der ikke lytter til metal, har logoer ikke den store betydning, men både for metal-fans og metal-musikerne betyder de en hel masse, siger Vitus Vestergaard.

Han deltager torsdag i et seminar med den belgiskfødte Christophe Szpajdel, der er manden bag mindst 8.000 logoer til metalbands verden over. Seminaret Sound and Symbol - Making Sense of Metal Band Logos foregår på Campus Odense, og Christophe Szpajdel vil via Skype fortælle om sin inspiration til logoerne og om sammenhængen mellem musikken og logoerne.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies