Menu

Optagelse på en Meritordning HA

Sådan opretter du en ansøgning

Når du skal søge ind på en Meritordning HA, skal du lave en ansøgning i det digitale ansøgningssystem, DANS.

Du kan logge på ansøgningssystemet vha. NemID, et institutions-login eller oprette en bruger. Vi anbefaler, at du logger ind med NemID. Hvis du selv opretter en bruger, skal du uploade en kopi af dit pas som dokumentation for din identitet.

Hjælp til din ansøgning

Vi har samlet følgende vejledninger, som viser dig, hvordan du logger på ansøgningssystemet.

Hvis du har problemer med at søge eller har spørgsmål, er du velkommen til at henvende dig i Studenterservice på Campus Odense, eller du kan ringe på 65 50 10 51. Du kan også skrive til optag@sdu.dk.

Bilag til din ansøgning

Når du opretter din ansøgning, vil du blive bedt om at uploade en række bilag.

Som minimum skal du altid uploade følgende bilag:

  • Bevis for din beståede adgangsgivende eksamen. 
  • Bevis for din beståede erhvervsakademi-uddannelse. 
  • Dokumentation for evt. bestået suppleringsfag.
  • Motiveret ansøgning 

Enkelte uddannelser kan kræve at du uploader yderligere dokumenter. Det vil fremgå i ansøgningssystemet, hvilke bilag du skal uploade.

Oversatte bilag

Vi modtager bilag på sprogene dansk, norsk, svensk og engelsk. Hvis et eller flere af dine dokumenter er på et andet sprog, skal du uploade det originale dokument sammen med en officiel oversættelse eller en oversættelse, der er godkendt af din uddannelsesinstitution.

Manglende bilag

Hvis du har afsendt din ansøgning, men der mangler et eller flere bilag, så kontakter vi dig hurtigst muligt gennem ansøgningssystemet.

Frister og vigtige datoer

 Vigtige datoer:

  • Søg fra den 1. februar
  • Ansøgningsfrist den 15. marts (gælder alle forløb)
  • Studiestart den 1. september

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies