Menu

Invitation: Lad SDU-studerende se på jeres udfordringer i marketing

På Syddansk Universitet i Kolding vil vi gerne give vores studerende en uddannelse, der er tæt knyttet til praksis i det lokale erhvervsliv, hvor de forhåbentlig skal ud at arbejde efter endt uddannelse.

Derfor vil vi skifte de amerikanske lærebøgers caseopgaver ud med virkelighedens udfordringer fra små- og mellemstore virksomheder i lokalområdet – til gavn for både virksomheden og de studerende.

Måske har du lyst til at få nye øjne på din virksomhed.

Hvad får du og din virksomhed ud af det?

Du får cirka 30 unge menneskers bud på, hvordan du skal løse din marketingudfordring. Du får helt konkrete handlingsanbefalinger baseret på dybdegående analyser.

Og så får du muligheden for at sætte dit fingeraftryk på regionens kommende erhvervsøkonomer. Og hvem ved, om ikke din kommende medarbejder er blandt de 250 studerende?

Hvad kræver det at deltage?

Som virksomhed skal du dels være indstillet på et indledende møde med en underviser, dels at deltage med mindst en og gerne to til tre medarbejdere på workshoppen i starten af marts på Syddansk Universitets campus i Kolding.

Vi forventer også, at du vil samle offentligt tilgængeligt materiale om din virksomhed (brochurer, avisomtale, undersøgelser, årsrapporter eller hvad I nu har af tilgængeligt materiale).

Derudover skal de studerende efterfølgende kunne stille spørgsmål til jer, hvilket kan samles til en spørgetime. Her kan SDU stå for lokaler, hvis det bliver relevant.

Otte lokale virksomheder kan være med

Vi søger otte lokale virksomheder. I samarbejde defineres én eller flere konkrete marketing-udfordringer i hver virksomhed. Virksomhedstypen og udfordringerne skal være så mangfoldige som mulige.

De 250 studerende fordeles mellem de forskellige temaer. Vi forventer således, at der bliver cirka syv grupper med fire studerende på hver udfordring.

I starten af marts holder vi en workshop. Programmet er i korte træk, at hver virksomhed over for alle studerende præsenterer deres virksomhed og deres marketingmæssige udfordringer. Virksomheden har 15 minutter, og derefter har de studerende lejlighed til spørgsmål og dialog.

Herefter arbejder de studerende videre med en skriftlig opgave, som består dels af en markedsføringsplan for ’deres’ virksomhed og dels to siders handlingsanbefaling til virksomhedens bestyrelse/direktion.

Disse to siders handlingsplan fremsendes direkte til virksomheden efter endt eksamen ultimo juni.

Kontakt os for mere information

Har du brug for at vide mere, har du spørgsmål, eller vil du være med (tilmelding snarest muligt), så kontakt:

Søren Schøneberg Hansen på mail og tlf. 93 50 72 70 eller Kristin Munksgaard på  mail og tlf. 6550 1467.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies