Menu

Forskningsprojekter

(ordnet alfabetisk)

The Didactic Challenge of New Literacies in School and Teacher Education
Projektleder: Professor Sylvi Penne, Høgskolen i Oslo.
Lesing av fagtekst som grunnleggende ferdighet i fagene. Projektet er afsluttet.
Projektledere: Professor Dagrun Skjelbred og professor Bente Aamotsbakken, begge på Høgskulen i Vestfold.

Læringsressursar og skriving i tekstkulturar i utdanningane.
Projektleder: Professor Bente Aamotsbakken, Høgskulen i Vestfold.
Assisterende projektleder: Norunn Askeland, Høgskulen i Vestfold.

Multimodalitet, leseopplæring og læremidler. Projektet er afsluttet.
Projektleder: Professor Elise Seip Tønnessen, Universitetet i Agder.

RESPONS [hjemmeside under etablering]
Projektleder: Professor Atle Skaftun, Universitetet i Stavanger.

Projektperiode: 2015-2017.

RESPONS står for Responsive literacy practices in digitalized classrooms. Projektet er støttet af Det norske Forskningsråd og løber fra 2015-2017. Det ledes af professor Atle Skaftun i samarbejde med Lesesenteret i Stavanger, Randaberg Kommune, Sør-Trøndelag University College og Syddansk Universitet. Nikolaj Frydensbjerg Elf (medlem af forskergruppen i Faglighed og skriftlighed) er indskrevet i projektet som samarbejdsressource og skal være gæsteforsker tre måneder i 2015-2016. Forskningsmiljøet omkring Faglighed og skriftlighed på Syddansk Universitet vil også være vært for miljøskifte for forskere i RESPONS.

SKRIV
Projektet er afsluttet.

Skrivedidaktik på mellemtrinnet i alle fag.
Projektleder: projektkonsulent, ph.d. Lene Storgaard Brok i samarbejde med leder af Videncenter for læsning Klara Korsgaard og projektkonsulent Mette Bak Bjerregaard.

Ellen Krogh er konsulent i metodespørgsmål for projekt Skrivedidaktik på mellemtrinnet. Nikolaj Frydensbjerg Elf og Ellen Krogh er derudover medlemmer af projektets følgegruppe.

TOKIS
Projektet er afsluttet.
TOKIS står for Text- och kunskapsutveckling i skolan.
Projektleder: Professor Per Ledin, Örebro universitet.

WIDE
Writing to learn in digital environments (WIDE). Svensk betegnelse: Skriva för att lära i digitala miljöer.
Projektleder: Ola Knutsson, Stockholm University.

Developing national standards for the assessment of writing. A tool for teaching and learning, også omtalt som Normprosjektet). Ved Synnøve Matre og Randi Solheim. Klik her for opsamling af projektets formål og foreløbige fund

Demonstrationsskole.dk. Ved bl.a. Læremiddel.dk

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies