Menu

Specialisering

To linjer: Didaktik eller ledelse
Masteruddannelsen rummer to linjer: 

  • Didaktiklinjen, der fokuserer på udvikling af undervisning, fag og skole. 
  • Ledelseslinjen, der fokuserer på udvikling af ledelse, organisation og skole.

Mulighed for specialisering
Udover specialiseringen på linje kan man tone uddannelsen efter individuelle erfaringer og interesser. I de skriftlige opgaver og den afsluttende masterafhandling er der rige muligheder for at specialisere sig i forhold til emne, interesser fag og skoleform.

En studerende på undervisningslinjen arbejdede i samtlige opgaver med problemstillinger i tilknytning til de tosprogede elever, og en anden tog konsekvent udgangspunkt i danskfaglige temaer.

På ledelseslinjen undersøgte en gruppe i deres første opgave holdninger til forsøgs- og udviklingsarbejde på en skole ud fra et ledelsesperspektiv. I deres afsluttende masteropgave udbyggede de denne undersøgelse med en ny undersøgelse for at afdække en evt. udvikling og ledelsens rolle heri. En anden studerende har arbejdet med forskellige aspekter af organisationsudvikling, som han undervejs har anvendt i praksis som leder på egen skole.

Mange studerende bruger uddannelsen til at forfølge aktuelle temaer, fx. i forbindelse med gymnasiereformen, eller særlige problemstillinger i eget fag eller på egen skole.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies