Menu

Masterafhandlinger afsluttet i 2003-2004

Almenpædagogik

  • Aase Mehlsen Schjøtz-Christensen - Det almene gymnasiums uddannelsesprojekt og elevers tilværelsesprojekt - hvordan passer de sammen? (2003)
  • Anette Schmidt - Nyt pædagogikum i spændingsfeltet mellem eleverne og lærerprofessionalisme. (2003)
  • Anne Birgitte Klange - Reform, skoleudvikling og efteruddannelse. (2003)
  • Bente Lading - Uddannelsesstrategier hos de tosprogede i det almene gymnasium med specielt focus på pakistansk-danske og tyrkisk-danske elever. (2003)
  • Bente Noe - Samarbejde mellem Nordvestjysk Handelsgymnasium og Morsø Gymnasium. (2003)
  • Birthe Slot Andersen - Almenpæd. Klasserumskulturen på et hf-kursus (2004)
  • Bjarne Møller Nielsen - Værdsættelse. (2003)
  • Bodil Linnea Ingversen - Almenpæd. Det almene gymnasium under pres. Årsager og udviklingsmuligheder (2004)
  • Bodil Marianne Brauner - Ansvar og læring (2003-2004)
  • Claus Peer Bækby - En undersøgelse af centrale begreber hos Dewey. (2003)
  • Ellen Møllesøe - Hvorledes påvirker elevdifferentieret undervisning elevernes holdninger og handlinger til fag og læring? (2003)
  • Ellen Brandt Wiuff - Uddannelse & Identetetsdannelse - kan dette finde sted i det almene gymnasium? (2003)
  • Ellen Eskild Thvilum - Almenpæd. Hvilket professionsideal ligger i pædagogikum for lærere på handelsgymnasiet ? (2004)
  • Elsebeth Borregaard Nielsen - Almenpæd. Hvordan opfatter og forstår gymnasieelever år 2003 på Middelfart Gymnasium forholdet (2004)
  • Gunnar Lundsgaard - Hvad er sigtet for medarbejdersamtaler i det almene gymnasium. (2003)
  • Helle Merete Grøn - Samspil mellem undervisningsformer og de fysiske rammer. (2003)
  • Henriette K.Hartoft Andersen - Et er et søkort at forstå, et andet skib at føre. (2003)
  • Henriette Skjærbæk Duch - Studietid: En analyse af en case. (2003)
  • Jette Tikjøb Olsen - Almenpæd. Team lærerkultur og professionalisme (2004)
  • Joan Elisabeth Andreasen - Samspil mellem gymnasieorganisationen og Det omgivende samfunds organisationer I lærings- og organisations-Perspektiv. (2003)
  • Kim Bojsen - Almenpæd. På vej mod "fremtidens gymnasium": en organistionskulturel læreproces (2004)
  • Kristen Olav Andersen - Ny gymnasiearkitektur, pædagogik og æstetik. (2003)
  • Lis Petersen - Almenpæd. De senmoderne unge og projektarbejde (2004)
  • Lone Cilius Ryttersgaard - Videns- og læringsopfattelse - tilgang til læring - blandt unge og ældre på VUC i Haderslev.. (2003)
  • Maja Mølholm - Almenpæd. IT og medier i sprogfag - et åndehul midt i gymnasiets teksthav (2004)
  • Ole Torben Hansen - Almenpæd. Dannelse og kompetencer i HF-reformens naturvidenskabelige faggruppe (2004)
  • Ove Skov Madsen - Er det udviklingsarbejde, der sker på X-købing Gymnasium i henhold til den fælles udviklingspulje i Nyby Amt, amtsligt og skolemæssigt organiseret på en sådan måde, at det har mulighed for at føre til udvikling af skolens undervisning i ønsket retning? (2003)
  • Peter Møller - Læreres læring. (2003)
  • Peter Basse - Almenpæd. Kvalitetsudvikling, skoleudvikling og organisatorisk læring (2004)
  • Peter Lundby Jensen - Almenpæd. Lærersamarbejde og gymnasiereform (2004)
  • Solvejg Andersen - Selvstyrende team/Teamsamarbejde. (2003)
  • Sonja Mahler - Almenpæd. Tør vi risikere drengene ? (2004)
  • Søs Maxner - Almenpæd. Teamsamarbejde efter reformen (2004)
  • Ulla Grum Thomsen - Almenpæd. Lærerprofessionalisering, organisatorisk læring og efteruddannelse på VUC (2004)

Engelsk

  • Hans Henning Rasmussen - Design af et tværfagligt projekt med engelsk som bærende fag ud fra case. (2004)

Fagpædagogik

  • Aase Graae-Michelsen - Skriftlig dansk i det almene gymnasium. (2003)
  • Anne-Marie Kristensen - Overvejelser vedrørende udformning af fagbilag i matematik. (2003)
  • Anne Birgitte Pilø Melillo - En undersøgelse af mødet mellem faget billedkunst i det almene gymnasium og HF og kunstmuseum/kunsthal. (2003-2004)
  • Dorte Fristrup - Mundtlighed og progression. (2003)
  • Hanne Geist -Fokus på form i gymnasiets tyskundervisning. (2003-2004)
  • Iben Benedikte Hvidbjerg Jørgensen - Sammenhængsforståelse i historiegrundbøger. (2003-2004)
  • Jørgen Roe-Poulsen - Respons og fortolkning. (2003-2004)
  • Kirsten Mehl Augustesen - Historiebevidsthedens almendannende potentialer. (2003)
  • Knud Rønn Sørensen - Mål og metode for evalueringer i gymnasiet med særlig henblik på faget film og tv. (2003)
  • Lisbeth Benedikte Jørgensen - At lære - At være - Det andet køn. (2003)
  • Margit Grønlund Nielsen - Sammenhængsforståelse i historiegrundbøger. (2003-2004)
  • Mette Erlendsson - "The Sister Arts". (2003)
  • Ove Hvid - En undersøgelse af elevernes holdninger til fysik/kemi i folkeskolen og fysik i det almene gymnasium. (2003)
  • Solveig Bennike - At gøre det usynlige synligt. (2003-2004)
  • Susan Mose - Danskfaget og tværfaglighed - problem eller udfordring? (2003)
  • Tina Benedikte Drejer Hummelmose - Almendannelse og historiefaget i begyndelsen af dette århundrede. (2003)

Historie

  • Birthe Dalsgaard - Om progression i historiefaget. (2004)

Ledelseslinjen

  • Anne Grethe Helms - HRM som ledelsesstrategi ved implementeringaf 2005-reformen. (2003)
  • Arne Lyngborg Tofterup - Vidensledelse i det almene gymnasium. (2003)
  • Bek Sune Ledelse Ledelse med værdier - vejen frem i den danske gymnasieskole ? (2004)
  • Berit Brændsgård Madsen - Skoleudvikling og ledelse. (2004)
  • Bjarne Larsen - Medarbejdersamtaler - på vej til udvikling? (2003)
  • Carsten Bender - Organisationsudvikling i gymnasiet. (2003)
  • Carsten Moth Iversen - Selvevaluering og ledelsessyn. (2003)
  • Claus Bo Jørgensen - Implementering af modernitet i erhvervsskolesektoren i perioden 1980-2003. (2003)
  • Claus Lorentz Levinsen - "Analog og digital beslutningskultur i en fagprofessionel organisation". (2004)
  • Dorte Kristine Rovsing - Reform og refleksion. (2004)
  • Flemming Jensen - Organisationsudvikling i det almene gymnasium med særligt henblik på ændring af lærernes kompetencer. (2004)
  • Gerd Møller Kristensen - Organisationsudvikling i gymnasiet. (2003)
  • Grete Hansen - Implementering af gymnasiereformen - set i et ledelsesperspektiv. (2004)
  • Henning Fisker Langkær - Sker der en centralisering og ensretning på Århus Amts gymnasieområde. (2003)
  • Henrik Madsen - Løse forbindelser og faste former - Organisation og ledelse i gymnasiet. (2003)
  • Irene Lütken - Kan de konkrete tiltag på RKS i foråret 2004 med henblik på en implementering. (2004)
  • Jens Boe Nielsen -Løse forbindelser og faste former - Organisation og ledelse i gymnasiet. (2003)
  • Jimmy Burnett Nielsen - Anvendelse af menneskelige ressourcer. (2003)
  • Jytte Merete Knudsen - Fælles refleksion - et ledelsesinstrument. (2003)
  • Kaj Habekost - Mellemlederen i en fusionsramt verden. (2003)
  • Kirsten Danving - Hvilke ledelsesformer kan understøtte reformens implementering i det almene. (2004) 
  • Kirsten Skougaard - Strategisk arbejde med gymnasielærernes kompetenceudvikling. (2003)
  • Lars Kofoed-Jensen - Er værdibaseret ledelse fremtidens gymnasieledelsesform? (2003)
  • Lisbet Foss Krarup Lieberkind - Styring og udvikling. (2003)
  • Marianne Gram - Sammenhængen mellem organisationskultur og mulighederne for ledelsesudøvelse. (2003)
  • Ole Holm Madsen - Implementering af modernitet i erhvervsskolesektoren i perioden 1980-2003. (2003)
  • Ole Juul Lund - Rektor-og ledelsesrollen i det nuværende og fremtidige gymnasium. (2003)
  • Paul Paludan-Müller - Implementering af gymnasiereformen - i et strukturelt perspektiv. (2004)
  • Per Henrik Farbøl - Løse forbindelser og faste former - Organisation og ledelse i gymnasiet. (2003)
  • Sanne Yde Schmidt - Skoleudvikling og ledelse. (2004)
  • Steen Pedersen - Reaktioner på ændringer i arbejdsvilkår. (2003)
  • Søren Jensen Hvarregaard - Evaluering som strategisk redskab i det almene gymnasium. (2003)
  • Torben Jakobsen - Strategisk ledelse i praksis. (2003)
  • Trine Straarup Delé - Dilemmaet i pædagogisk ledelse. (2003)
  • Ulla Bendix - Pædagogisk ledelse i samspil med relevante andre - Hvorfor og hvordan? (2003)
  • Vibeke Margrethe Hansen - Organisation og selvkommunikation. (2003)
  • Yvonne Løfberg - Lærere og kompetence - om fagprofessionelles kompetenceudvikling. (2003)
  • Thomas Jørgensen - Organisationskultur på Nærum Amtsgymnasium. (2004)
  • Thorndal Morten Hansen - Don't immitate, innovate - implementering af den lærende organisation. (2004)

IT-pædagogik

  • Adrian Henrik - OIKOS-overvejelser til et undervisningsmateriale i samfundsfag. (2004)
  • Anne Charlotte La Cour Lundqvist - IT og projektarbejde i kemiundervisningen. (2003)
  • Anne-Mette Appel Christiansen - Musik og virtualitet i dansk gymnasiepraksis. (2003)
  • Birthe Pedersen Clewett - "Old Possum's Project Room" Et gymnasialt forsøg med praksisfællesskaber i det virtuelle rum. (2003)
  • Birgitte Dyrby Rasmussen - IT og Fronters indvirkning på elevers læring, videndeling og studiekompetencer i et virtuelt forsøg. (2004)
  • Carsten Søndergaard - Teamlæringens potentiale som platform for lærernes kompetenceudvikling i det almene gymnasium?. (2003)
  • Ebbe Benedikt Rasmussen - Hvorfor bruges IT så relativt lidt i danskfaget i gymnasiet? (2003)
  • Elsebeth Lauridsen - Læring i det virtuelle rum. (2003)
  • Eva Kvorning - Gymnasie-IT's betydning for skoleudvikling. (2003)
  • Henriette Knudsen - CSCL - engelsk i det almene gymnasium. (2003)
  • Henrik Falkenberg - En empirisk analyse af de to køns læringsstil. (2003)
  • Holger Hamann - Hvordan kan portfolio bedrag til en bedre lærings- og evalueringskultur i det almene gymnasium. (2004)
  • Inger Ernstsen - Problem- og projektorienteret CSCL på HHX. (2004)
  • Jette Mouritsen - Didaktisk Design i Undervisningen - med henblik på meningskonstruktion i faget religion. (2003)
  • Jørgen Vestergaard Andersen - Virtuelt samarbejde. Potentialer og begrænsninger. (2004)
  • Karin Dam Nielsen - Design af undervisningsforløb med it. (2003)
  • Lone Kolbye Glenstrup - IT-strukturen på Nykøbing Katedralskole. (2003)
  • Michael Enghoff - QuickPlace på KVUC Hvorfor, hvordan og til hvad. (2003)
  • Nanna Thirup - Det mundtlige foredrg i en IT-tid. (2004)
  • Niels Chr. Knap - Peer learning med IT. (2003)
  • Ole Johannsen - Arkitekturens samspil med læringsmiljø, IT og pædagogik. (2003)
  • Orla Duedahl Madsen - Future Learning Enviroment, Octopus tænkning og vidensbygning. (2003)
  • Per Munkholm - Anvendelse af IT i dansk. (2003)
  • Vibeke Tromholt - Udfordringer ved implementering af E-læringsplatform i gymnasiet - skoleudvikling med IT. (2004)

Studievejledning

  • Anne Dagmar Appe - Valget af videregående uddannelse. (2003)
  • Anne Marie C.L. Kraeutler - Udvikling af studievejlederprofessionen i gymnasiet. (2003)
  • Birthe A. Paarup - Udvikling af studievejlederprofessionen i gymnasiet. (2003)
  • Dinna Jensen - Studievejlederen i feltet mellem gymnasieelevernes identitetsudvikling og deres valg af livsbane. (2003)
  • Hanne-Grete Lund - Udvikling af studievejlederprofessionen i gymnasiet. (2003)
  • Karin Kjærulff Pedersen - Et studie i forholdet mellem læringsrum og vejledningsrum og konsekvenser for metodeudvikling i gymnasiets studievejledning. (2003)
  • Karin Vium Fristed - Etiske konflikter og dilemmaer for studievejledningen. (2003)
  • Peter Funch - Spændingsfeltet mellem ungdomskulturen og systemkulturen i forbindelse med gymnasieelevers studievalg. (2003)

Undervisning

  • Henrik Flygare - E-læring og lærerroller

Tilbage til oversigten

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies