Menu

Deltag aktivt via Adobe Connect

Vi bruger webkonferencesystemet Adobe Connect, hvor du bl.a. har mulighed for at stille spørgsmål til underviseren via programmets chatfunktion undervejs i undervisningen. Adobe Connect kan samtidig bruges til gruppearbejde i undervisningen, opgaveløsning samt faglige diskussioner med lyd og billede. Derudover kan du oprette dine egne virtuelle møderum i Adobe Connect, hvor du kan teste dit udstyr og mødes med medstuderende.
Link til kursus i Adobe Connect

Undervisningen webcastes for studerende, der er optaget på uddannelsen fra og med 1. september 2012 og fremefter. Som studerende er der således mulighed for, at du kan blive en del af liveoptagelsen. Kameraer og mikrofon vil være rettet mod underviser, men er der spørgsmål fra salen, rettes mikrofonen (ikke kameraet) mod den spørgende. Dette sker af hensyn til de studerende, som følger undervisningen uden for det fysiske lokale, således de også har mulighed for at høre spørgsmålet.

Ved instruktorundervisning med Adobe Connect anvendes ikke mikrofoner på de studerende i lokalet. For studerende, der følger instruktorundervisningen via internettet, vil der kun være en studerende igennem ad gangen til at snakke, når alle fjernstuderende er på Adobe Connect.

Adfærd under optagelsen

Din adfærd under undervisningen bør være den samme uanset med eller uden liveoptagelse, og bør selvfølgelig vise respekt for underviser såvel som dine medstuderende. Når underviser holder sin forelæsning og tavlegennemgang, vil øvrige lyde fra de fysiske tilstedeværende studerende f.eks. hosten eller snak fra stolerækkerne ikke kunne høres.

Til yderligere orientering er der påsat et skilt på døren, hvor det oplyses, at undervisningen optages.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies