Forskning

Virtual & Augmented Reality bruges til at undersøge forbrugeres valg når de shopper

Hvordan opfører forbrugerne sig, når de handler i Virtual Reality? Læs mere om et nyt projekt på SDU, der undersøger forbrugernes valg og informationsbehandling i virtuelle indkøbsmiljøer

Hvad handler forskningsprojektet om?

I projektet studeres forbrugernes valg og informationsbehandlingsadfærd i virtuelle supermarkeder. Projektets mål er at forstå, hvordan forbrugere træffer beslutninger i virtual reality (VR) ved at analysere deres shoppingadfærd samt undersøge deres øjenbevægelser, mens de træffer beslutninger.

I et konsortium af forskere fra SDU, Karlsruhe Institute of Technology, Nürnberg Institute for Market Decisions (tidligere GfK Verein) - Grundlægger og ankeraktionær i GfK SE, Cognitive Interaction Technology Cluster of Bielefeld University (CITEC), gennemføres der en eksperimentel undersøgelse af forskelle i adfærd mellem shopping ved et skrivebord kontra i et VR-miljø ved hjælp af hovedmonterede skærme.

Du kan læse hele artiklen på den engelske side her

Redaktionen afsluttet: 09.04.2019