Skip to main content

Lærergerningen - en samtidsdiagnostisk og ideologikritisk analyse

Bevillingshaver: Dion Rüsselbæk
Afsluttet: 2016

Indhold
Formålet med projektet har været at forstå lærergerningen på VUC. Dvs. hvilke diskurser lærerne på VUC er med til at (re)producer i forskellige typer praksisser, og hvad det har af betydning for forskellige omgangsformer i selvsamme praksisser. Ligeså har formålet været, at få lærerne til at anlægge et kritisk-analytisk blik på egne og andres praksisser med henblik på at udfordre eksisterende og selvfølgelige tækninger i og om disse praksisser. 

Finansiering
Projektet har været finansieret af VUC Roskilde, VUC Aarhus, Vestegnen HF & VUC samt af CFS (Center for forskning i skoleudvikling, Syddansk Universitet).

Projektgruppe
Lektor Dion Rüsselbæk Hansen (forskningsleder) og lektor Lars Frode Frederiksen.

Projektperiode
2014-2016.