Menu

Journalistiske laboratorier

Journalist-uddannelserne på Syddansk Universitet i Odense stiller hele arsenalet af evnestærke og engagerede forskere, undervisere og studerende til rådighed for mediebranchen.

En generøs donation fra Aarhus Stiftstidendes Fond gør det muligt at udvide arbejdet med vores journalistiske laboratorier (J-Labs), så alt fra enkeltstående fagredaktioner til store nyhedsorganisationer kan få hjælpende hænder og hoveder i forhold til at udvikle og afprøve nye værktøjer, virkemidler og metoder.

Kontakt leder af journalistuddannelserne i Odense, Peter Bro, via mailen (ppe@journalism.sdu.dk) eller mobilen (40 22 76 37), hvis du vil høre mere om, hvad vi kan og vil.

Eksempler på foreløbige J-Labs omhandler

  • DR Nyheder: Konstruktive nyheder

  • TV2 Nyhederne: Brug af sociale medier og brugerloyalitet

  • Politiken: News vs. Views - med særlig fokus på aktiv journalistik

  • Information: Nicher

Læs mere om de forskellige J-Labs til branchen og undervisningen ved at følge linkene i højre side.

Organiseringen

Samarbejdet om et J-Lab involverer - foruden repræsentanter fra den deltagende nyhedsorganisation, redaktion eller lignende

- ledelse, forskere, undervisere og eventuelt studerende fra journalistuddannelserne fra Syddansk Universitet i Odense.

Processen for J-Labs er typisk

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies