Menu

Ansøgningsprocedure

Den digitale optagelse er bygget op omkring flere faser, hvor du gennemgår alt fra personlige oplysninger, og information omkring dit hjemmeuniversitet, til hvilken uddannelse du søger og andre relevante informationer. Du skal være opmærksom på, at det vil være forskelligt, hvilke informationer du skal skrive, og hvilke dokumenter du skal vedhæfte. Dette afhænger af, hvilken uddannelse du søger optagelse på, din nationalitet samt din adgangsgivende uddannelse. Det er en god idé at have alle dine dokumenter klar elektronisk, så du kan vedhæfte dem til din ansøgning. Du vil få tilsendt en mail om, at du skal logge på ansøgningssystemet for at se de beskeder, vi sender til dig (incl. optagelsesbrevet).

Du skal være opmærksom på, at når du har sendt din ansøgning, kan du som udgangspunkt ikke ændre i ansøgningen eller tilføje bilag. Hvis du ikke har afsluttet den adgangsgivende uddannelse på ansøgningstidspunktet, skal du eftersende dit bevis til Optagelse igennem www.sdu.dk/SPOC.

Det er vigtigt, at du selv orienterer dig om optagelsen til den uddannelse, du er interesseret i, så du overholder diverse frister, samt at du sørger for at vedhæfte de nødvendige dokumenter, så vi kan behandle din ansøgning.

Efter du har sendt din ansøgning kan du:

  • Annullere en ansøgning
  • Ændre prioriteter
  • Oprette nye ansøgninger

Du kan ikke:

  • Uddybe/ændre oplysninger givet i ansøgningen eller vedhæfte nye bilag. Hvis du ønsker at ændre i din ansøgning, efter den er sendt, skal du kontakte os via www.sdu.dk/SPOC.

Gå videre til vejledning om: Sådan søger du optagelse på en kandidatuddannelse.

Gå videre til: Ofte stillede spørgsmål.

Du kan finde yderligere information og vejledning om søgning til kandidatuddannelser.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies